Bra Raumar-innsats på NC-sprint, O-idol og NM jr-stafett forrige helg med hele 9 Raumar-løpere

Postet av Raumar Orientering den 22. Sep 2023

D-16 løypa på O-idol

Forrige helg var det hele 9 Raumar-løpere i aksjon på NC-sprint, NC-mellom, O-Idol og NM-jr-stafett i Tromsø. På fredagens sprint sør for Tromsø-sentrum gjorde Kevin et godt løp. og ble nr. 16 kun 1,07 bak vinneren. Gjermund, Even og Alvin ble hhv. nr. 54, 56 og 57 i samme klasse. I D16 fikk Eline en fin 23. plass, og i H16 ble Erik. nr 28. Anna (Eidsvoll) ble nr. 26 i D17-18, mens Oline og Live valgte å stå over for å lade batteriene til lørdagens og søndagens konkurranser.

På lørdag var det klart for sesongens O-Idol (langdistanse H/D16) i et litt spesielt (men fint) terreng  på Ramfjordmoen. Oline ble beste Raumar-løper med 8. plass. Ikke helt fornøyd ut fra tidligere prestasjoner denne sesongen, men man må regne med at man ikke lykkes hver gang. Eline gjorde derimot sin aller beste prestasjon i karrieren i det fine terrenget, og ble belønnet med 14. plass. I H16 fikk Erik en fin 25. plass.

Juniorene løp NC-mellomdistanse. Der ble det 28. plass på Anna i D17-18, mens Live gjorde en bra innsats og ble nr. 21 i D19-20.

Blant H17-18-gutta ble det en fin 21. plass på Kevin, Alvin ble nr. 54, Even 57 mens Gjermund ble disket,

Søndag var det klart for stafett, og det er mange år siden sist Raumar stilte hele 3 lag til start på junior NM-stafetten!

Jentelaget med Oline, Live og Eline fikk en grei start og Oline vekslet som nr. 12 etter første etappe (av NM-lagene). Eline og Live hadde ikke helt samme flyten som dagen før. De løp ganske jevnt, og tilslutt ble laget nr. 19 i NM-stafetten og 25 totalt (av 28 lag). Men det er ikke så verst med 2 16 åringer på laget.

I guttestafetten løp Kevin, Erik og Alvin på 1. laget. De hadde omtrent samme utvikling som jentelaget, 14. plass (av NM-lagene) på 1. etappe, og 27. plass tilslutt i NM (31 av 48 totalt). Det også helt greit av et ungt lag.

2. laget (mix med Eidsvoll) bestående av Even, Anna og Gjermund ble dessverre disket.